Uppdatering...

...från den senaste tiden

Jo vi hade ju tenta idag i grafisk design och profil, läraren hade uttryckligen berättat vilka kapitel vi ska läsa till tentan och att tentan kommer att bestå av visuella frågor och bildtolkningar. MEN icke sa nicke, hela klassen fick en chock när vi såg tentan för de frågorna hade vi då fan inte pluggat på. Jag och Ann kollade var i boken svaren stod, och ja dom stod i ett helt annat kapitel än de som vi hade blivit instruerade att läsa. Och när man sen bygger upp sin ilska och störtar iväg för att konfrontera läraren om det här så är hon inte där! Mycket inbyggd ilska inom mig med andra ord.

Hursomhelst, så hade våran grupp ett litet knytkalas förra onsdagen med bullar, äppelpaj, chips, ostkrokar m.m. Det var väldigt trevligt och jag lyckades länge övertyga gruppkamraterna om att jag själv hade bakat de köpta rulltårtorna som jag tog med mig. Det blev även lite öl, vin och dylikt, men jag tog det chill för jag var ju trots allt sjuk.

Vi har ju sommar här nere nu så då har man hunnit med både solning på en filt på gräsmattan under dagen, och lite grillning med öl under kvällen följt av det klassiska besöket på irish =) Årets första mjukglass har också inhandlats, och människan i korvkiosken (på bilden) hade inte ens växel och hon tar inte kort, så hon sa till varje kund som kom "har du jämna pengar?" Hur smart är det att inte ha växel när man säljer mjukglass, när det är femhundra grader varmt ute, när man inte tar kort och när bankomaten som ger ett minimum på 100:- ligger alldeles bredvid?! Nej inte smart alls.

Vi har även sprungit på stan en hel del och jag har köpt en klänning till Communicare 2009, problemet är bara vilka dojor jag ska ha till, för jag har ju inga. Jag köpte även en grön vanlig mönstrad sommarklänning på Kappahl och där blev jag bemött av den mest misstänksamma, suriga kassörskan någonsin. Köpte ju då även blondering, men det resulterade bara i lite, lite ljusare orange färg.

Det är så varmt, man går ju fan under. Fönstret är öppet hela dagen (notera dagen `pik till Ann´) haha, och det märks inte ens =)

Jag förstår om ni är allmänt avundsjuka på våran sommar här nere men det är lugnt det är inte så länge kvar förrän den besöker er andra också. Jag kan ju skryta hur mycket som helst, men ids fan inte mer.

Later dudes

 Det här är våra Assisterande projektledare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0