Nostalgitripp...

Far kom med några lådor innehållandes mitt förflutna. Jag hade kul när jag kollade igenom alla mina gamla grejer från när jag var liten, speciellt alla breven man skrev med sina kompisar. Man träffades varje dag i skolan och man umgicks flera dagar i veckan på fritiden, men nånstans därimellan lyckades man då alltså skriva brev till varandra. Breven varierade väl inte så mycket utan oftast bestod dom väl av "ska jag vara med dig på måndag?", "ska vi starta en klubb?" osv.

Jag hittade även gamla skolböcker och tydligen stulna biblioteksböcker =) (det var nog inte meningen att sno dom, glömde nog bara lämna tillbaka dom)

Sen hittade jag ju de gamla pogsen, fan vad jag saknar den tiden när alla spelade pogs. Det var ju roligt att samla och vinna och sen skratta när man vann någons annans finaste pog. Det var tider det. Förr samlades det på allt möjligt, pogs, fotbollskort, hockeykort m.m. och jag trodde inte dagens ungdomar samlade på något utan spenderade all sin tid framför datorerna, men ack så fel jag hade! Nu är det tydligen superinne med att samla på energidrycker, vars får barnen alla dessa ideér ifrån, man ska ju dricka energidrycker inte spara dom. Men dom beställer tydligen från internet till höger och vänster och köper och dealar med varandra. Jag vill också samla på något roligt. Ska fundera vidare på det. Pengar är ialla fall uteslutet, klarar inte av det.

Men hursomhelst så påminde dessa lådor mig om allt annat jag saknar från när jag var barn, bl a barnprogrammen som tvidioterna har slutat sända.






Yes, nu ska vi dansa...med fötterna och inget annat!

Later dudes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0