Ölympiska spelen...

Ja, Igår var det alltså dom Ölympiska spelen i Fagerdal.
Vi köpte 18 öl för 200:- eftersom man behövde en öl till varje gren.

Spelen gick ut på att alla föreningar (Vi är Committ) skulle tävla i grenar, mot varandra...
Och i varje gren skulle man häva en öl fort som faen...Jag var med i grenen Norska fyllan,
man skulle häva en öl först och det gick ju jättebra, i ren stress så hällde jag hälften på kläderna,
bara för att få den tom så fort som möjligt.  Sen skulle man springa fram till en pinne och snurra fem varv med pinnen mot pannan... När jag skulle springa tillbaka så hade jag tappat all orientering och föll mot marken =)

Vi vet inte riktigt vilka som vann, men vi committare låg bra till tror jag..
När spelen var över drog vi oss hemåt för att duscha och sen bar det av till kårhuset...

Idag har jag och Ann vandrat på stan i ett antal timmar, knallat så fötterna dog.
Vi bar på matkassar och ölkassar och bokiakassar och när vi var klar på clas ohlsson
så bestämde vi oss för att ta en taxi hem, och det var fan värt det.

Sen har vi tvättat kläder ikväll, det var ju jätteroligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0